Laden Evenementen

LET’S TAT A BRUSSELS’ MONUMENT IN PINK FOR WOMEN’S RIGHTS

augustus 10 @ 10 h 00 min - augustus 16 @ 18 h 00 min


LET’S TAT A BRUSSELS’ MONUMENT IN PINK FOR WOMEN’S RIGHTS


An international chain of benevolence and sorority will dress Les Halles Saint-Géry in pink lace to establish a record highlighting women’s rights.

Quand une chaîne de bienveillance et de sororité internationale habille les Halles Saint-Géry de dentelle frivolité rose pour établir un record qui éclaire les droits des femmes. 

Een internationale ketting van goedhartigheid en zusterschap zal de Sint Gorikshallen in rooskleurige kant hullen om zo een record te vestigen dat eveneens de vrouwenrechten in de schijnwerpers zet.


Opening >> 10.08.18 at 5pm


Genesis


November 2017 – Brussels

According to Amélie Nothomb, hunger is the driving force behind artistic creation. This is true of hunger for food, it is also true of the hunger for justice and equality. For the last two years, the organizers of the World Lace Congress being held in Bruges from August 17 to 19, 2018, have invited all lace-makers in the country to participate in a competition. All? No, not those who tat! This lace discipline, which has often been referred to as « poor people’s lace », is treated like the feminine gender: marginalized, denigrated, discriminated against … There are at least 90 tatting groups totaling more than 120,000 members on FaceBook and hundreds of blogs on the subject! We have chosen to set the first display in Brussels, a city with deep rootsand character, but also much maligned. We hope this display will bring wonder, hope and strength to this city and inspire all who see it to do more for peace and equal rights. And so it was decided that tatting, women and Brussels will show to the whole world and to Belgium what they are capable of!


Novembre 2017 – Bruxelles
D’abord il y a un art … celui de la frivolité

Depuis deux ans, les organisateurs du World Lace Congress qui a lieu à Bruges en août, invitent toutes les dentellières du pays à participer à un concours. Toutes ? Non, pas celles qui font de la dentelle frivolité ! Il semble que cette technique « moins noble » et considérée comme la dentelle du pauvre – souffre du même traitement que le genre féminin : marginalisé, dénigré, discriminé… Sur l’un des réseaux sociaux le plus mondialisé à savoir facebook, on totalise cependant plus de 120.000 adeptes de cette technique et la toile agglomère des centaines de blogs référents en la matière.

Il y ensuite un genre…celui du féminin

Le genre féminin représente plus de la moitié de l’humanité mais cette majorité est invisibilisée et minorisée sur tous les continents.

Il y a un territoire … celui de Bruxelles

Bruxelles l’incorrigible, l’indomptable, trop souvent la mal-aimée. Ces derniers mois, les médias internationaux ont trop souvent caricaturé la capitale européenne : « base arrière du terrorisme », « défigurée par les chantiers », « sacrifiée sur l’autel du pouvoir et des réseaux ». Réduite à sa dimension la plus caricaturale, notre capitale Bruxelles impose pourtant un regard aiguisé et avisé sur sa complexité, riche de possibilités.

Et … il y a finalement un ACTE :

Celui d’organiser un événement qui célèbre tout à la fois la frivolité, les femmes et Bruxelles.


November 2017 – Brussels

Volgens Amélie Nothomb is honger de drijvende kracht achter artistieke creatie. Dit is juist voor de honger voor voedsel, maar eveneens voor de honger naar rechtvaardigheid en gelijkheid. Gedurende de laatste twee jaar hebben de organisatoren van het World Lace Congress, dat in Brugge van 17 tot 19 augustus 2018 gehouden wordt, alle kantwerkers van het land uitgenodigd om deel te nemen aan een wedstrijd. Alle kantwerkers? Neen, niet diegenen die met knopen (tatting) werken! Deze discipline binnen het kantwerk, die vaak wordt omschreven als “kant van de arme mensen” wordt behandeld zoals het vrouwelijke gender: gemarginaliseerd, gedenigreerd en gediscrimineerd… Er zijn minstens 90 groepen die deze discipline volgen, met meer dan 120.000 leden op Facebook en honderden blogs over dit onderwerp. We hebben ervoor gekozen om de eerste tentoonstelling in Brussel te houden, een stad met diepe wortels en karakter, maar ook vaak verguisd. Wij hopen dat deze tentoonstelling verbazing, hoop en kracht naar deze stad zal brengen en dat ieder die ze ziet geïnspireerd zal raken om meer te doen voor vrede en gelijke rechten. En zo werd beslist dat Frivolité (tatting), de vrouwen en Brussel de hele wereld en België zullen laten zien wat ze kunnen!


The call for action


In November 2017, the call for action was launched on FaceBook. It was immediately shared hundreds of times and relayed on dozens of blogs. It was translated for free into 14 languages and the video was seen tens of thousandsof times. A few days later, the first pictures of lace squares were made and it wasthen a real wave of small pink tatted squares that invaded FaceBook and blogs before arriving in Brussels in the months that followed. These squares were accompanied by participants’ wishes regarding women’s rights.

Un appel à l’action écrit et vidéo est initié sur la plateforme facebook. L’effet viral est immédiat. L’appel est re-partagé des centaines de fois ainsi que relayé sur des dizaines de blogs. Il est traduit bénévolement dans 14 langues et la vidéo est visionnée par plusieurs dizaines de milliers de personnes. Cet appel invite à la transmission de carrés de dentelle accompagnés de vœux dédiés aux droits des femmes. Quelques jours à peine après le lancement, apparaissent les premières photos de carrés réalisés et s’enclenche sur la plate-forme et sur divers blogs, un véritable déferlement de carrés en dentelle frivolité rose pour finalement atterrir à Bruxelles.

In November 2017 werd de oproep tot actie gelanceerd op Facebook. Deze oproep werd meteen honderden keren gedeeld en verspreid over tientallen blogs. Ze werd gratis vertaald in 14 talen en de video werd tienduizenden keren bekeken. Enkele dagen later werden de eerste foto’s van de kantenvierkantjes gemaakt en nadien veroverde een ware golf van kleine, roze kanten vierkantjes Facebook en de blogs vooraleer ze in de volgende maanden in Brussel aankwamen. Deze vierkantjes werden begeleid door de wensen van de deelnemers aangaande vrouwenrechten.


The contributors: sorority and benevolence on a global scale


The goal is simple: although all forms of feminism have their place and need, the initiator of the project is convinced that humanity – and the role to be played by women in particular – will only progress if society adopts a new model: rather than basing its evolution on growth and competition, why shouldn’t we try benevolence and sorority? She is even more convinced that a demonstration is better than a long speech. And obviously, she is not the only one. Nearly 400 women, from 47 different countries, have produced 5000 small lace squares (+/- 3000 cumulative working hours) and sent them to Brussels, accompanied by their wishes concerning women’s rights. They decided, without knowing each other, to trust each other and to collaborate with each other. 16 original designs were also offered for the project, which brings it variety. The assembly of all these contributions keeps the little world of tatting in suspense for 10 months!


Les participant-e-s, sororitéet bienveillance à l’échelle de la planète

Le but est simple : bien que toutes les formes de féminisme aient leur place et leur nécessité, l’initiatrice du projet est persuadée que l’humanité – et le rôle à jouer par les femmes en particulier – ne progresseront que si la société adopte un nouveau modèle : plutôt que de baser son évolution sur la concurrence, la croissance et la compétition, elle préconise d’opter pour la bienveillance et la sororité. Elle est encore plus convaincue qu’une démonstration vaut bien mieux qu’un long discours. Et visiblement, elle n’est pas la seule. Près de 500 femmes, de 47 pays différents, réaliseront en tout pas loin de 5000 petits carrés en dentelle (+/- 3000 heures de travail cumulées) et les enverront à Bruxelles, accompagnés de leurs voeux. Elles ont décidé, sans se connaître, de se faire confiance et de collaborer les unes avec les autres. 16 nouveaux modèles sont également offerts pour le projet, ce qui lui apporte de la variété. L’action tient en haleine la sphère de la frivolité pendant 10 mois et transcende ses frontières.


De deelnemers: zusterschapen goedhartigheid op globale schaal

Het doel is simpel: hoewel alle vormen van feminisme hun plaats en nut hebben, is de bezielster van het project ervan overtuigd dat menselijkheid– en de rol die gespeeld moet worden door vrouwen specifiek – alleen zalevolueren als de maatschappij een nieuw model hanteert: in plaats van haar evolutie te baseren op groei en competitie, waarom haar niet baseren op goedhartigheid en zusterschap? Zij is ervan overtuigd dat dit zichtbaar maken beter is dan een lange speech. En ze is duidelijk niet de enige. 400 vrouwen uit 47 verschillende landen hebben 5000 kleine kanten vierkantjes gemaakt (+/- 3000 werkuren samengeteld) en deze, begeleid door hun wensen omtrent vrouwenrechten naar Brussel gestuurd. Zij besloten, zonder elkaar te kennen, om elkaar te vertrouwen en samen te werken. Er werden voor dit project 16 originele ‘patroontjes’ gegeven, waardoor de afwisseling wordt gecreëerd. Het verzamelen van al dit materiaal houdt de kleine Frvolité-wereld al 10 maanden in spanning!


The masterpeace 


The masterpiece is a symbol of harmony in diversity. Each square of lace is different from the others, by the color, by the design, by the execution, by the thickness of the thread, by the size, by the person who made it … The assembly of all these small different pieces of lace transcends the harmony, in the image of a universalist society that gives everyone the opportunity to develop while participating in the collective project.

Wishes for women’s rights, postcards, stamps and others that accompanied the squares are presented in the form of artistic collage by Laetitia Vancanneyt and integrated into the lace installation.
The work is flexible, transformable, exportable. It can be exhibited inother places, cities, and countries!

The project is a pilot project that could be translated in a thousand ways.

The work is also for sale. All offers can be addressed to Canarithy ASBL. The profits will be donated to an association working concretelyto improve the living conditions of women.


L’oeuvre est un symbole d’harmonie dans la diversité. Chaque carré de dentelle se distingue des autres, par sa couleur, son modèle, sonexécution, l’épaisseur du fil, sa taille… L’assemblage de tous ces petitsbouts de dentelle si différents génère une harmonie dans la multiplicité, à l’image d’une société plurielle qui donne à chacun-e les opportunités de développer ses particularismes tout en participant à un projet collectif.

Les voeux joints aux carrés dédiés aux droits des femmes – cartes postales, timbres… sont présentés sous forme de collage artistique signé par Laetitia Vancanneyt et intégrés à l’installation en dentelle.

L’œuvre – modulable, transformable, adaptable – a vocation à s’exporter et peut être vendue. Toute offre peut être adressée à l’asblCanarithy. Les bénéfices seront reversés à une association oeuvrantconcrètement à l’amélioration des conditions de vie des femmes Notre acte quant à lui est un projet-pilote qui est destiné à se décliner de mille façons.


Het meesterwerk is een symbool van harmonie in diversiteit. Elk kanten vierkantje is verschillend door haar kleur, haar ontwerp,
haar uitvoering, de dikte van de draad, de maat, de persoon die het gemaakt heeft,… De verzameling van al deze kleine, verschillende stukjes kant overschrijdt de harmonie, in het beeld van een universele maatschappij die iedereen de kans geeft zich te ontwikkelen door deel te nemen aan het collectieve project.

Wensen voor de vrouwenrechten, postkaarten, postzegels en andere zaken die de vierkantjes begeleidden worden voorgesteld in de vorm van een artistieke collage van de hand van Laetitia Vancanneyt enverwerkt in de kanten installatie. Het werk is flexibel, transformeerbaar,exporteerbaar. Het kan tentoon gesteld worden op andere plaatsen, steden en landen!

Het project is een pilootproject dat op duizenden manieren kan vertaald worden.

Het werk is ook te koop. Alle schenkingen kunnen naar Canarithy vzw gericht worden. De opbrengst zal gedoneerd worden aan een organisatie die concreet werkt op de verbetering van de leefomstandigheden van vrouwen.


Canarithy ASBL


Canarithy ASBL is born from the need of three women to invest in society. Passionate about textile arts and crafts as much as stimulated by the promotion of women’s rights, Let’s ‘Tat a Brussels’ Monument in Pink forwomen’s rights’ is their first action. We bet that there will be others withan ultimate goal: make from Brussels a city where people and especially women can live from their textile passions.

L’asbl Canarithy naît du besoin de 3 femmes de s’investir dans la société. Passionnées par les arts et l’artisanat textiles autant que stimulées par la promotion des droits des femmes, Let’s Tat a Brussels’ Monument in Pink for women’s rights est leur première action. Gageons qu’il y en aura d’autres avec un but ultime : imposer Bruxelles comme une ville ou les personnes et en particulier les femmes peuvent s’affirmer. Redécouvrir également Bruxelles comme Capitale de la création textile, elle qui fut en son temps l’un des fleurons majeurs de l’industrie textile et dentellière.

Canarithy vzw is geboren uit de nood van drie vrouwen om te investeren in de maatschappij. Via hun passie voor kunst en ambachten, evenals gestimuleerd door de promotie van de vrouwenrechten, werd het project “Let’s Tat a Brussels’ Monument in pink for women’s rights” hun eerste actie. Zij hopen dat er andere acties met hetzelfde doel zullen volgen: van Brusseleen stad maken waar mensen, en specifiek vrouwen, kunnen leven van hunpassie voor textiel.


Biography of the project leader


At 53, Cathy De Greef has lived more lives than a cat, both professionally and privately. She is passionate about textile crafts (she learned knitting, crochet and sewing before she could read) and is aconfirmed feminist. It is mainly her last job that led her to advocate for women’s rights: an «LGBT» environment that one would assume would be less sexist than the rest of society, not more!
However, this job gave Cathy the opportunity to make her first great public textile works: she made the giant flag that opens the PrideParade each year and the fabric panels that dress the columns of the Stock Exchange along with the window of the Muntpunt in rainbow colors. She also created an association active in the ‘90s that advocated for the creation of a governemental association preventing women and children to be without resources when divorces go wrong.

Biographie de la porteuse de projet

A 53 ans, Cathy De Greef a vécu plus de vies qu’un chat, tant sur leplan professionnel que privé. Elle est passionnée d’artisanat textile (elle a appris le tricot, le crochet et la couture avant de savoir lire) et féministe convaincue. C’est principalement son dernier travail salarié qui l’a amené à vouloir militer activement pour les droits des femmes : un milieu « LGBT » dirigé exclusivement par des hommes, blancs, dans la trentaine, encore plus sexiste que le reste de la société alors que cela devait être tout le contraire. Ce travail lui permet de réaliser ses premières oeuvres surdimensionnées puisque c’est elle qui confectionne le drapeau géant qui ouvre chaque année la Pride Parade ainsi que les panneaux de tissus qui habilleront colonnes de la Bourse et vitrine du Muntpunt aux couleurs arc-en-ciel. Au niveau militantisme, elle est à l’origine d’une association de fait active dans les années 90 qui militait pour la création d’un office des créances alimentaires afin de ne pas laisser femmes et enfants sans ressources lorsque les divorces se passent mal.

Biografie van deprojectleidster

Op 53-jarige leeftijd heeft Cathy De Greef al meer levens dan een kat geleefd, zowel op professioneel vlak als op persoonlijk vlak. Ze heeft een grote passie voor textielambachten (ze leerde breien, haken en naaien voor ze kon lezen) en is een uitgesproken feministe. Het is vooral haar laatste job die haar heeft aangezet de vrouwenrechten te verdedigen: een “LGBT” milieu, waarvan zou moeten gewacht worden dat het minder seksistisch zou zijn dan de rest van de maatschappij, niet meer! Deze job gaf haar echter ook de kans om haar eerste grote publieke textielwerken te maken: zo maakte ze de enorme vlag die elk jaar de PrideParade opent en de stoffen panelen die de zuilen van de Beurs versieren, evenals de vensters van Muntpunt in de regenboogkleuren hullen. Ze richtte ook een actieve vereniging op in de jaren negentig, die opkwam voor de creatie van een Dienst voor alimentatievorderingen.


Contributers’ list 


Aarti Vaidya – Adele Louise Cowgill – Adriana Herrera – Adriana Tomanin – Agnieska Malecka – Agnieszka Szulc-Gontarek – Alda Bonanidi – Alenalea Rako – Alessia Baracaia – Alicia Barrientos – Alicja Wolska – Alyona Kulagina – Alyson Meoew – Amelia (Taïwan) – Amrith Medappa – Amritha Prabhu – Ana Maria Langenbacher – Anastasia Cypobyeba – Anastasia Den Hoedt – Andrea Gaskell – Andrea Bellon – Anette Tillander – Angela Philbey – Angela Kalli – Angelina Roa Vinet – Anita Schaeder – Anita Barry – Anitra Stone – Ann Gunstone – Ann Taylor – Anna Tedesco – Anna Galli – Anna Gargiulo – Anna Banti – Anne-Marie Naudin – Annette (Netherlands) – Anonyme 1 (South Korea) – Anonyme 2 (South Korea) – Anonyme (USA) – Antonella Conforto – Antonella Zambrana Delgado – Antonia Crippa – Antonia Ingegneri – Anu Sakkinen – Anuraddha Bhusari – Apamo Joglekar – Arianna Formato – Arlene Medder – Ashley Roth – Ashurini Ponnappa – Augusta Greco – Azucena Carrasco – Barbara Carnazzi – Barbara Murdock – Bari (Canada) – Bash (Taïwan)- Beata Zalewska (Tobatka) – Bernice Bolin – Bertha Bouman – Betty Morand – Betty Bower -Bianca (Romania) – Bonnie Laros – Brenda Bradley – Brigitte Grandjean – Brigitte Nettles – CandyChow – Carenne Pruleau – Carine Dewattines – Carla Ceriani – Carmen Spinelli – Carmen GloriaEspinoza – Carol Shade – Carol Utiger – Carol Lee Parry – Carole Fowler – Carole Wileman – Carolina Isabel Poblete Care – Carollyn Brown – Carolyn Kotlas – Cas Arthur – Cecile Nameche  – Celine Puech – Cesy Paola Arnez Flores – Chantal Alenus – Chiara Rampazzo – Chris Carilho – Christine Crowther – Christine Goret – Cica Stosina – Cindy Westlund Kriesel – Cinzia Chiavari – Claudia Degiovanni – Coretta Loughmiller – Corina van Krieken – Costanza Colombo – Cristina Vieson – Cynthia Stevenson – Dami Wang – Daniela Leon – Daniela d’Amuri – Daniela Kunkelova – Deana Mackenzie – Desi Andriani Subekti – Dheeksha (India) – Diana Vartik – Diane StudwellCrawley – Diane Daiker – Diane Packer – Dimphy VanHuizen – Dione van Beynum – DonatellaBeretta – Dorota Wojcik – Edda Guastala – Elaine Retallick – Elena (Finland) – Elena (Russia) – Elena Pinzauti – Elsa Righetto – Elzbieta Lukaszus Mijewska – Erika Zadori – Erita Berkowicz – Erynn Stryker – Esther Jarry – Eugenia Kiebe – Eugenia Ana Arpa – Eugénie Rahmanova – Eunhee Kim (South Korea) – Fion (Hong-Kong) – Fiona Trapani – Fiona Sharp – Francesca Tessaro – Françoise Buis – Frauke Klump – Gabi Gauer – Gabriela Bautista – Ginny Weathers – Gisela Rempel – Giusy Vinzoni – Gladys Rodriguez – Glenda Mark – Grace Atkinson – Grazyna (Poland) – Grazyna Paluch – Gretchen Miller – Guillermon Roig – Hagit R Oron – Hannie Hekman- Hoentjen – Hee (south Korea) – Heidi Nakayama – Helen Santiago – Helena Tvrznikova – Helga Schilders Havers – Henna J. Hwang – Highlands Rim Tatters – Hilde Staes – Honorata Bielecka – Ida Brondoni – Ilona (Germany) – Ina Winter – Inge Moerman – Irin (Russia) – Irina (Russia) – Ivana Neklova – Jana Kvinvto – Jane McLellan – Jane Keizer – Jane Layden – Janneke Semmeling – Janny Pluimers – Jennifer Bartling – Jenny Griffin – Jessica (Hong-Kong) – Jessica Martori – Jiamrat Supapol – Joan Thomas – Joann Stearns – Joanna Lewicka – Joanna (Hong-Kong) – Joelle Almeras – Joëlle Paulson – Jolka Masternak – Juana Zenteno – Judith A. Anderson – Judy Hasse – Judy Gardner – Julia (Russia) – Julianne C. Murphy – Julie Santos Villegas – Julie Evans – Justyna Klimkieviwicz – K. & Sheila Boniface – Karen Cabrera – Karolina Ferenc – Kathleen Baldwin – Kathleen Minniti – Kathy Konek – Katie Davis – Katie Verna – Katrina Fraser – Kavita (India) – Kazia Mazur – Keiga Yang – Kiki Chan – Kinga (Romania) – Kira Art – Kseniya Imasheva – Lauren Smith – Lauretta Tondelli – Leeanne Boyd – Leigh Martin – Lella Cuzzo – Letizia Franzini – Lilas Joublot – Linda Longstaff – Linda Williams – Linda Russel – Liv Oyen Strind – Liz Lee Kirkbride – Liza Dunaevskaya – Lois Zark – Loli Capuz – Longina Janiszewska – Lorena Mosna – Lorena Finnerty – Lorrie A. Nelson – Louise Miller Rozansky – Lucia Imparato – Lucia Marques – Ludmila Zack -Madeleine Jeannerat – Maggie Brown – Maike Mergler – Makiko Itoh Wyss – Malivan Letverawat – Mamta Meshram – Manie van den Berg – Manuela Zannini – Marcela Vivar – Marcia Araya – Margaret Davies – Maria Alcantara – Maria (Romania) – Maria Burgo – Maria Hart – Maria Pereira – Maria Luisa Arancibia – Maria Renée Contreras Colon – Maria Teresa Toledo – Marie Céline Robert – Mariella Atzori – Marija Shponko – Marilee Rockley – Marilena Mossi – Marina Gennari – Marina Angela Sergi – Marla Nikirk – Marsha Branson – Martha Ess – Martheal Troester – Mary Aycock – Mary Anna Robinson – Mary Beth Wilson – Mary Kay Totty – Matgorzata Bukowska – Maureen McGuire – May Chiang – Melanie Pounder – Melanie Riek – Melanie Cervi – Menchie Alunan-Vitente- Michelle Vitt – Milly Suazo – Minodora Vesa – Miriam de Morales – Miriana Collela – Monica MittiAstolfi – Murray Lincoln – Muskaan (India) – Nadia (Russia) – Nadja (Russia) – Nan Henry – Nancy Dionne – Natalia Prascov – Nataly (Russia) – Natasha (Russia) – Natasja Degger – Nathalie Peltyn – Nathalie Talbot – Neli Sancho Guarch – Nicoletta Ustulin – Ninetta Caruso – Nona Litzelman -Norma Alfaro – Nuccia Fondacaro – Olga Dega – Olimpia Della Gioia – Oxana Dygapeba – Pam Evans – Pamla (USA) – Paola Bevilacqua – Patricia Jorquera – Patricia M. Pike – Patrizia Poeta – Paula Lam – Paula Gregorat Perez – Pek Gasparich – Pina Barone – Rebecca Anne Ziegler – Reiko Akamatsu – Reta (Taïwan) – Rhonda Nichols – Rita Richmond – Rosa Iris Acuna Zuniga – Rosalba Montarsi – Rosalia Pallares – Rose Pelvin – Ruth Piquerez – Sabine Acklin Rey – Saïda (Guatemala) – Samantha (Australia) – Sandra Hughes – Sandy Houser – Sara Bergman – Sarah Wood – Seema Ramdasi – Seonghee Koh – Seungwon Yie – Shaila (India) – Shalmali Bapat – Shannon McDowell – Shanon Campos-Hatfield – Shirley McKee – Siham Salhi Idrissi – Silvana Buonvino – Silvia Alziezu – Silvia Belmonte – Silvia Abrante Concepcion – Silvia Torreblanca – Simona Vallet – Simonetta Graffeo – Smara Frementini – So Young Kim (South Korea) – Sonja Labordus – Sophie Ecru -Stefania Benemio – Stefania (Italy) – Stella Lazzarini – Stephanie Christoper Shapiro – StephanieIbitz – Stéphanie McDuff – Sukanya Wanprasertsin – Suneeti Kaushal – Susan Kuvelker – Sushama Salvelear – Suzana Jablonovzski – Suzana (Romania) – Suzanne Jonsson – Svertlana Petrenko – Svetlana Podorova – Swati Gogkhale – Szilvia Megyesi – Tamara T. Webb – Tammy Sutherland -Tanya Ilina – Tatiana (Russia) – Tatyana Buyvolova – Teresa Woods – Terezija Mucibacic – Theresa Orren – Thilothama (India) – Tone Eduardsen – Trude Kvenild – Umi &Tsuru (Singapore) – Universita delle tre eta – Ursula Moran – Usha Shah – Valentine Araceli – Vanda Campigotto – Vandana Sanjay – Vani Kattoyu – Vannicea Bigelow – Varsha Kulkarni – Veronica Moron – Veronica Soto -Vesna (Croatia) – Victats Clark – Victoria Webster – Victoria Cheng – Vrinda Bandishte – Wally Sosa- Wendy Boyle – Wendy Ho – Wendy (Hong-Kong) – Yuki (Hong-Kong) – Yuliya Kachalova – Yvette Massart – Zoe (Taïwan) – Zulma Moran – Kim min-Gyu – Kelly (South Korea) – Seo Joo-Hye (South Korea)


More info         Plus d’info            Meer weten


ENGLISH                          FRANCAIS                          NEDERLANDS

 

Gegevens

Begin:
augustus 10 @ 10 h 00 min
Einde:
augustus 16 @ 18 h 00 min
Evenement Categorieën:
,